Szándékosan választok olyan témákat, amelyekről tudom, hogy meg fogják osztani az embereket. Mert ezek a kérdések elgondolkodtatnak, és fejlődésre késztetnek. A már korábban említett tanulási fázis kapcsán sokan remélik, hogy számukra ez egy kifejezetten rövid időszak lesz. Jómagam azonban inkább azt látom, hogy a tanulási – később gyakorlati – időszak jellemzően években mérhető. Ne keseredj el ezen, inkább olvass tovább!
Az online kereskedéssel kapcsolatos kérdésekre leginkább szubjektív válaszok adhatók, de az összes kérdés közül talán erre a legnehezebb felelni.
Vannak a sokat emlegetett városi legendák, mint például: 10 ezer óra trédelés kell a megvilágosodáshoz, vagy a 3-4 év aktív kereskedésben eltöltött idő. Aztán hallottam olyan előadást is, miszerint aki két éven belül nem válik nyerő tréderré, az jobb, ha elfelejti a szakmát. Ha így lenne, akkor sok sikeres kereskedő nem lenne a pályán. Én magam két év kereskedés után még javában botladoztam. Ez nem azt jeleni, hogy más ne lehetne nyereséges két éven belül.
A siker eléréséhez szükséges idő meghatározhatatlan, és rengeteg tényezőtől függ. Egy, kettő, öt vagy hat év, bármi lehet, képtelenség megmondani, hogy kinek mennyi időre van szüksége. Viszont abban biztos vagyok, hogy nincs sem alsó, sem felső határ, és abban is, hogy rád nézve semmit nem jelent, hogy nekem hány évre volt szükségem meglátni az alagút végén a fényt, vagy Buga Jakab hány órát vagy évet állapít meg a profizmus eléréséhez – és kiáltja szét a világban. Ezeket jobb elfelejteni, mert minden ember teljesen egyedi, és csakis az egyén mentális – pszichés – alkatán és a belefektetett energián múlik, hogy mikor válik sikeressé.
Az emberek nem egy helyről startolnak. Vannak, akiknek a személyiségjegyei jóval nagyobb hátrányt jelentenek ezen a területen, de vannak, akik előnyben vannak másokhoz képest. A start után az időt le lehet rövidíteni, de a mókás az, hogy nem tudni mennyiből. Ülhetünk üveges szemekkel, tátott szájjal tízezer órán át bámulva a csártokat, de nem biztos, hogy ez minőségi tanulóidőszak. A legfontosabb az aktív jelenlét és tapasztalatgyűjtés, hogy fel is dolgozzuk az információkat, kielemezzük a hibákat, hogy amennyiben lehet, tanuljunk minden egyes ügyletből valamit.
Először tanulni kell, aztán a tanultakat gyakorolni, naponta kereskedni és továbbra is folyamatosan tanulni.
Összegezve: a megérkezés időtartamát azzal csökkenthetjük, hogy tanulunk, gyakorlunk, kiértékelünk, megértünk, tanulunk, gyakorlunk és így tovább. Nincs rövidítő út. Alázat.
A témában maximálisan egyetértek Gáborral. Az évek során nagyon sok olyan kereskedővel találkoztam, aki kifejezetten sok, gyakorlattal teli év után kezdhette elmondani magáról azt, hogy a kereskedéssel tartós nyereséget tud elérni. Sokkal többen vannak viszont azok, akik a várt (sokszor remélt) eredmények elmaradása esetén felhagynak a próbálkozással. Nem ismétlem az unalomig ismert statisztikákat, az én tapasztalatom is alátámasztja őket.
A kétségek és a sok, egymással szemben álló információ és vélemény tehát nem könnyíti meg ezt a tanulási folyamatot – és akkor még a technikai problémákról nem is ejtettünk szót. Hogy mit tehetsz mégis? Válaszd ki a saját utad, és járd végig! Ne hallgass a kétkedőkre és a kötekedőkre! Lehetséges, hogy az utad vége nem az utazásod vége lesz – magyarul többször is kell majd utat választanod annak érdekében, hogy eljuthass a tartós nyereségig. Mindeközben gyakorlatot és tapasztalatot szerzel, és hidd el, hogy mindezek hozzásegíthetnek Téged a jobb alkalmazkodóképességhez. Tudni fogod, hogy mi az, ami – legalábbis számodra – nem releváns, és fény derül majd azokra a területekre, amelyek nélkülözhetetlenek a jobb eredményekhez. Semmi sem garantált, és nincsen olyan „univerzális” stratégia, ami az emberek túlnyomó részének módosítás nélkül megfelelő. Minden tanításban találni fogsz legalább egy-egy olyan mondatot, amelyre érdemes odafigyelned és beépítened a saját kereskedési rendszeredbe, gondolkodásodba, attitűdödbe. A saját utazásod soha nem ér véget, csak menet közben juthatsz el egy olyan állapotba, ahol kevésbé – vagy egyáltalán nem – érzed majd magad feszültnek a kereskedési folyamat közben.
Ha úgy látod, hogy a környezetedben másoknak is hasznosak lehetnek ezek az információk, oszd meg velük ezt a cikket!
Mit nevezünk sikernek? mindenki mást fog mondani, van aki tudja hol tart az úton, és azt már sikernek könyveli el, van aki csak ha milliókat keres azt nevezi sikernek. Kinek mi a siker? és Miért az? ezek mind olyan szubjektív dolgok. De a cikk jó. A sikerhez vezető út nagyon egyéni és egyénre szabott az egyén aki elindult az úton szabta magára és alakítja menet közben. A cél a fontos, és az az út az idő eben az esetben nem számít.
Köszönöm szépen, hogy megírtad a véleményed! :)