Ezt a bejegyzést egy kis személyes sztorival kezdem, mert szeretném, hogy megértsétek a motivációimat. Ez számomra nagyon fontos.
Ma-ma-ma-marketiiing…?
Körülbelül 1 évvel ezelőtt csatlakoztam egy olyan vállalkozás-fejlesztő programhoz, amelyben kulcsfontosságú a vállalkozói gondolkodásmód fejlesztése. A program nevében szerepel a marketing szó, amely ma legtöbbször – egyre inkább, valamelyest érthetően – sokakban negatív érzelmeket generál. Itt most nem a marketingről szeretnék részletesen beszélni, ezért nem tudom kifejteni, hogy hol van szerintem a szakadéknyi különbség a klasszikus, sokak által ismert, multinacionális cégek által régóta alkalmazott stratégiák és a kisvállalati, közvetlenebb marketing között. Bízom benne, hogy értitek: engem nem az előbbi, hanem az utóbbi érdekel.
A program 12 hónapig tartott és 2017 szeptemberében ért véget. A legfontosabb vezérgondolat arról szólt, hogy hogyan lehet legendás élményt nyújtani az ügyfeleknek. Ezt vehetitek szó szerint: hogyan adhatok Nektek élményt úgy, hogy a végén az „Ez igen, ez nagyon tetszik, szuper volt!” mondat jusson az eszetekbe (helyesebben szívetekbe, hiszen itt az érzés is igen fontos). Ezzel kapcsolatban 12 hónapon át, kéthetente hallgattam webinárokat, személyesen 3 budapesti rendezvényen vettem részt. Úgy érzem, hogy nagyon megérte, mert az évek óta halogatott dolgok „hirtelen” elkezdtek testet ölteni.
Az utóbbi időben beindult hírlevelem, a megújult weboldal mind-mind a vállalkozásom fejlődését és a Ti jobb kiszolgálásotokat hivatott biztosítani.
Legendás élményt ugyanis Magyarországon egyre több vállalkozás nyújt, de sokan még mindig a „régi iskola” szerint akarnak érvényesülni – legyen szó bármilyen termékről vagy szolgáltatásról. Azaz: „eladok valamit gyorsan, sokaknak, és kész”. Ez hosszabb távon mindenképpen vállalhatatlan, és óriási károkat okoz a vásárlói bizalomban. Ti is, mi is napi szinten láttok erre példát a benzinkúttól kezdve a cukrászdán át a devizapiaci szolgáltatásokig. Rosszul esik, ha valaki csak a saját érdekeit nézi.
Közösség?
Pár hónapja, a hétvégi pihenés közben felmerült bennem, hogy mi lenne, ha csinálnék egy olyan kereskedői közösséget – nevezhetjük klubnak is -, amely az online kereskedés iránt érdeklődő embereknek nyújt minőségi segítséget, napi szinten. Lehetőséget a tanulásra, az egymással és velünk történő kommunikációra. Nyugodtan mondhatom, hogy belelkesültem. :)
A gondolat megszületése óta minden nap ezzel kelek, ezzel fekszem. Megkerestem Horváth Gábort is, mert tudom, hogy a műszaki témájú bejegyzések fontosak, azonban értelemszerű, hogy a kereskedéssel, stratégiákkal, konkrét eredményekkel kapcsolatban is kell egy kompetens szakember. Mivel Gábortól még relatíve kevés bejegyzést olvashattatok, ezért nem biztos, hogy látjátok azt, amit én: hogy ő hiteles. Ezzel a hitelességgel felvértezve szeretném létrehozni Magyarország első olyan kereskedési közösségét, ahol ez a bizonyos legendás élmény lesz a mérvadó. Természetesen a megfelelő szakmai tartalmak mellett – ezt nem hangsúlyozom külön, aki követ, az pontosan tudja, hogy milyen minőségű bejegyzéseket szoktunk megosztani.
A tőletek kapott visszajelzésekben gyakran előfordultak a következő szavak is: „közösség„, „rendszeres segítség„, „zárt csoport„. A hírlevelemben küldött űrlapokon kívül saját ügyfeleim között is sokan kérdezik évek óta, hogy tudok-e olyan közösségről, vagy csoportról, ahol a kereskedéssel és a műszaki témákkal kapcsolatosan beszélgetni lehet. Erre a kérdésre a múltban egy-egy, általam ismert, meglévő csoportot ajánlottam.
Amennyiben Tőletek pozitív válaszokat kapok, és bizalmat szavaztok nekem / nekünk, akkor a jövőben talán mi is jelen leszünk egy lehetséges alternatívaként.
Hogyan tovább?
Az érdeklődés mértékét nem lehet másként mérni, csak a visszajelzésekből. Az, hogy szerintem és Gábor szerint jó ötlet egy ilyen klubot létrehozni, még nem jelenti önmagában azt, hogy elegendő mennyiségű embert fog érdekelni.
Egy ilyen klub – véleményem szerint – kétféleképpen létezhet: ingyenes, illetve előfizetési díjas formában. Az előbbivel nem szeretnénk foglalkozni, mert a jelenlegi tevékenységeinkből kell időt elkülönítenünk ahhoz, hogy tényleg olyan élményt tudjon biztosítani egy klub, mint amilyet szeretnénk. Gábornak a kereskedésre, nekem pedig az egyedi robotfejlesztésre jutna kevesebb idő ezután. Ezért előfizetéses rendszerben gondolkodunk, hiszen ebből lehet a későbbiekben olyan tartalmakat és olyan közösséget kovácsolni, ami megüti a „hűha, ez nagyon király” szintet, miközben a finanszírozás is megoldott kérdés. Az előfizetési díj mértékéről ebben a bejegyzésben nem fogok beszélni – először azt szükséges megtudnunk, hogy egyáltalán mit gondoltok magáról az ötletről. A visszajelzéseitek alapján fogunk tovább haladni a megvalósításban, amely kapcsán minden főbb lépésnél – így a pénzügyeknél is – számítunk majd Rátok.
Első lépésként tehát arra vagyok kíváncsi, hogy a jelenlegi közösség – azaz Ti, akik a hírleveleimet és FB bejegyzéseimet olvassátok – mennyire érdeklődő és nyitott erre az ötletre. Lehet, semennyire – de az is lehet, hogy vágytok arra, hogy legyen egy hely, ahol találkozik a műszaki és a kereskedési szaktudás is.
A bejegyzés végén találsz egy űrlapot, ami erre a kérdésre vonatkozik. Megköszönöm, ha kitöltöd – azonban előtte még vár Rád egy bekezdés. :)
Alapvetések
Fontos tudnotok, hogy sok mindenben rugalmasak vagyunk, azonban van egy-két alapvetés, amin nem fogunk változtatni. Ha ezek az alapvetések a többségnek elfogadhatatlanok, akkor nem fogjuk létrehozni a klubot – hiszen akkor nem lenne értelme.
Ezek az alapvetések a következők:
Ez a klub Neked szól majd!
Éppen ezért rendkívül fontos, hogy elmondd nekünk, mire gondolsz. A véleményed nélkül nehezebben haladunk és Neked is nehezebben tudunk majd segíteni.
Kérlek, töltsd ki az alábbi űrlapot! Ez vélemény-nyilvánítás, és nem jelentkezés, hiszen a részleteket csak a visszajelzéseitek alapján rakjuk majd össze.
A visszajelzési időszak lehetősége lezárult.
Mindenről beszámolunk
Van egy csomó ötletünk, és persze építünk majd a Ti visszajelzéseitekre is. Ezek összegzése után jelentkezünk és megosztjuk Veletek, hogy mire jutottunk.
Előre is köszönjük, hogy segítesz valami szuper dolog felépítésében!
Attila! Remélem a klub tagdíjai a negatív tartományba esnek majd.
Kedves Sándor!
Őszinte leszek: ez biztosan nem fog menni.
Egyébként később mindenképpen lesz ezzel kapcsolatos kérdés is, és mindenképpen számítok a véleményedre is akkor is.
Tisztelt Attila!
A klub onlin on lenne?
Kedves Sándor!
Igen, online lesz. Köszönöm az észrevételt, ezt valóban kihagytam a bejegyzésből – pótolom majd.
Rendben akkor engem érdekel.
Szuper! Hírlevélben jövök majd a részletekkel.
Tisztelt Attila !
Én azt gondolom mindenkinek önmagának kell megtalálnia a sikerhez vezető utat. Ahhoz, hogy mások stratégiáiból tanulni lehessen, elemeket átvenni, lenni kell egy saját önállóan kialakított véleménynek a piacról.Minél többen mondanak többfélét, annál nagyobb lesz a zűrzavar a fejekben, ha nincs az embernek
saját, felelősséggel vállalt gondolata, hogy mit miért csinált a piacon, milyen elgondolás alapján akkor csak próbálgatja az elhangzottakat és a végén semmi nem elég jó neki. Az idő meg eltelik és azt mondja nem lehet ezzel pénzt keresni és ráhagyja az egészet.
Kedves József!
Köszönöm véleményedet! Tökéletesen egyetértünk. A jövőben a mi feladatunk lesz az, hogy segítsük a kommunikációt a tagok között, illetve – a hatékony tanulás elősegítendő – a lehető legjobban a megfelelő mederben tartsuk azt.
Ehhez a témakörhöz szükséges a kitartás, anélkül a klub sem fog tudni segíteni.
Szia, én is egyetértek veled. 2008-ban kezdtem munka mellett,gyakorlatilag 2014ig majdnem semmi eredményem(csak elégett számla),2016ig fenn is lenn is ,mostanában meg már nem panaszkodok.A kitartás,meg a folyamatosság.
Látod Attila, elolvasva ezt a pár hozzászólást, máris úgy érzem, lenne, mit tanulni másoktól. Például érdekelne, hogy Árpit mi lendítette túl a nehézségeken? Mert 6 évig s csak küszködött olvasva sorait.
Továbbá maximálisan egyetértek Csengeri Józseffel, mint én is írtam neked korábban ez mindenkinek a saját tanulási feladata, saját korlátaink felismerése, hibáink kiküszöbölése, mert amelyik stratégia egyikünknél működik a másikunknál nem biztos.
Ja és „üdvözlöm Barta Sándort”, édesapámat is így hívják ez már egy jó ómen :-)
Szia Erika!
Köszi, hogy leírtad! Őszintén remélem, hogy sikerül majd a visszajelzéseitek alapján olyan szolgáltatást összerakni, ami szimpatikus lesz és minél több tag megtalálja benne majd a számítását.
Lesz ingyenesen elérhető tartalom is vagy zsákbamacskát kell vennie az embernek aki az indulás után csatlakozni akar a klubhoz? Arról beszélek, hogy PONTOSAN tudni akarom mit kapok a pénzemért. Ezt hogy oldod meg? Egy hét/hónap ingyenes tagság korlátozásokkal, akármi?
Sajnos nekem nem jött le, hogy PONTOSAN mit is takar ez a szolgáltatás.
Szia Buba!
Azért nem jöhetett le, hogy pontosan mit fogunk szolgáltatni, mert ezen jelenleg is dolgozunk. Pontosan ezért kérjük, hogy küldjétek el a véleményeteket. Biztosan lesz még ilyen, ehhez hasonló felmérés. Menet közben az összegzett elvárások és igények alapján alakul ki az, hogy pontosan milyen szolgáltatásokkal készülünk, és mindezt mennyiért kínáljuk.
Kipróbálási időszak a tervek alapján lesz, ennek pontosítása is folyamatban van. Most még a tervezési szakaszban vagyunk, úgyhogy a konkrétumokat még ezért nem láthatod (még számunkra is kialakulóban van).
Maradj velünk, minden kiderül!
Tisztelt Radu!
Valamiért „mellé nyomtam” és nem kértem e-mailben az értesítést a klubról.
Amennyiben döntés születik, hogy mikor indul, milyen formában, legyél szíves jelezni!
Köszönettel: Szilágyi István
Kedves István!
Köszi, hogy írtál!
Kaptunk Tőled korábban visszajelzést, szóval minden oké! :) Okvetlen szólunk, ha körvonalazódik a konkrét terv. Ez 2018 legfontosabb projektje jelenleg.
Volt egy ilyen kérdés is anno az űrlapon, hogy „Jelöld be, ha szeretnél részt venni majd a tesztelésben és ötletelésben”. Ha szeretnéd, ezt bejelölöm nálad, mert ez az, ami nálad nincs beikszelve. A szöveges véleményed megvan, és mivel azt jelezted, hogy érdekel a klub, mindenképp küldjük Neked majd a fejleményeket – ennek a béta-tesztelésnek az a jelentősége, hogy az elsők között lehetsz, akik majd kipróbálhatják a szolgáltatásokat és felhasználjuk majd a véleményedet, visszajelzésedet.