A „nem működésnek” is több oka lehet. Most a legegyszerűbb okokat gyűjtöttem ki.
A chart jobb felső sarkában egy „szomorú arc” jel (smiley) van
1. hibalehetőség: lehetséges, hogy az AutoTrading főkapcsoló van kikapcsolt állapotban. Ez azt jelenti, hogy a terminálon belül egyetlen robot számára sem engedélyezett a kereskedési műveletek végrehajtása, hiszen ezt a gomb kikapcsolt állása megakadályozza.
Megoldás: kapcsold be az AutoTrading gombot a felső menüsorban!
2. hibalehetőség: az is előfordulhat, hogy az AutoTrading főkapcsoló be van ugyan kapcsolva, de továbbra is szomorú arc jelzi: valami nincs rendjén. Egészen pontosan az Élő kereskedés engedélyezése jelölőnégyzet nincs bepipálva. Ezt az opciót helyileg a robot tulajdonságai között (jobb klikk -> Expertek -> Tulajdonságok menü vagy F7 billentyű), vagy központilag (Eszközök -> Beállítások -> Expertek) lehet beállítani. Érdemes a jövőre nézve az utóbbi mellett dönteni, hiszen akkor a jövőben nyitott chartokra helyezett robotok tulajdonságainál a jelölőnégyzetek már az új alapbeállításokkal lesznek ellátva.
Megoldás: jelöld be az Élő kereskedés engedélyezése opciót!
Fontos tudni:
- a már nyitott chartokon egyenként kell elvégezned a módosításokat;
- amennyiben a fenti két lehetőség bármelyike miatt a robotkereskedés nincs engedélyezve, attól még a robotok működnek, csak kereskedési műveleteket nem tudnak végrehajtani az olvasáson kívül. Erre érdemes odafigyelni – főleg a régebbi robotok esetén – hiszen amennyiben a robot hibanaplót vezet, akkor a gyakori hibaüzenetek kiírása miatt a naplófájlok mérete folyamatosan növekszik majd. Ez feleslegesen csökkenti a szabad lemezterületet, és veszélybe sodorhatja a többi, még aktívan működő robot biztonságos működési körülményeit is.
- ellenőrizd az Általános panel többi beállítását is, ha azok érinthetik a robotod működését! (például: DLL import engedélyezése)
Arról, hogy mit jelentenek az opciók a Beállítások panel Expert advisor fülén, korábbi bejegyzésemben írtam.
A chart jobb felső sarkában egy „mosolygó arc” jel (smiley) van
Amennyiben a robot főkapcsoló be van kapcsolva és a kis arc is mosolyog, jó úton vagy: a robot számára most már lehetővé válik a működés. Amennyiben mégsem működik, ellenőrizd a terminál jobb alsó sarkában lévő kapcsolatjelzőt: itt két számot kell látnod, egy per jellel elválasztva. Amennyiben itt a „Nincs kapcsolat”, „Érvénytelen számla” vagy egyéb hibaüzenetet látsz akkor a brókerhez való kapcsolódás sikertelen, ami természetesen a robot futását is akadályozza. Ellenőrizd az internetkapcsolatot, a belépési adataid helyességét!
A fentiek mind rendben vannak, a robot még sem csinál semmit
Attól, hogy a chart jobb felső sarkában a kis arc mosolyog, még nem biztos, hogy a robotod működik. Ha huzamosabb ideig nem történik semmi, lehetséges, hogy:
- a program csak bizonyos környezetben hajlandó működni – a brókercég, a számlatípus, vagy a demó/éles környezet a program számára egy beépített korlátozás miatt nem megfelelő;
- a program rosszul van paraméterezve – nem körültekintően állítottad be a bemenő paramétereket;
- maga a program rossz – a program ugyan fut, de hibásan van programozva, emiatt nem működik;
- hibaüzenetet adott – a program megállt, mert valamilyen beállítási vagy környezeti problémája van.
Mindegyik esetben érdemes megnézni a naplófájlok bejegyzéseit, hátha valami hasznos információhoz jutsz. Ebben a cikkben leírtam, hogy hogyan tudod megnyitni a naplófájlokat. Amennyiben valamilyen külső programmal – például a jegyzettömbbel – nyitod meg a fájlokat, akkor a bennük lévő bejegyzések közül a legalul lévők a legújabbak, ott próbálj keresgélni.
Ha nem sikerült megoldanod a problémát, akkor kérj tőlem egy konzultációs időpontot, és igyekszem megoldást találni számodra!